dilluns, 17 de novembre del 2008

Raó de ser

Tetraplegia

Segons l'Enciclopèdia (enciclopedia.cat)

Paràlisi que afecta les quatre extremitats



Segons la wikipedia

Pèrdua de sensibilitat i/o moviment a braços i cames causada per un mal a la medul·la espinal (mal neurològic).


Evidentment, per a un que la pateix a les seves pròpies carns és quelcom més que això. Podria entrar més a fons per mirar d'explicar que un tetraplègic no té per què tenir paralitzades COMPLETAMENT les quatre extremitats, ni que la pèrdua de sensibilitat i mobilitat d'aquestes extremitats impliqui necessàriament la pèrdua del seu ús. Per a això ja hi ha altres llocs on segur que ho expliquen millor del que ho podria fer jo.

Per a mi, que sóc a la frontera entre els tetres i el pares (de paraplègic), la vida no se'm fa tant coll amunt com per d'altres que tenen lesions més altes. Això fa que hi hagi gent que enveji la mobilitat que jo conservo i ells van perdre, i d'altra banda n'hi a d'altres que donen gràcies per haver sortit en millors condicions que jo d'un accident de trànsit, per exemple.

Sigui com sigui, com tot a la vida, la meva situació actual ha esdevingut per pura adaptació. És el que fem tots i cadascún de nosaltres amb les noves sorpreses que ens trobem al camí: el desamor, una mudança, el naixment d'un fill, la mort d'una persona estimada, ... Mirem de fer-nos al canvi encara que sigui a bofetades. Però no sempre disposem de tots els recursos a l'abast.

Aquesta ha estat una de les raons que m'ha fet tirar endavant amb aquest blog: il·lustrar la meva adaptació ala meva tetraplegia per a que la gent interesada, per la raó que sigui, tingui un recurs més; una experiència a mà per veure com s'ho manega un altre, quedar-se-la si la troba útil, transformar-la i adaptar-la a les seves necessitats.

I una altra raó és crear, a arrel d'aquestes experiències, un espai d'intercanvi d'opinions sobre les publicacions. Qualsevol aportació de ben segur que enriqueix i ens pot fer pensar en d'altres solucions per realitzar les tasques quotidianes.